Ze worden schaarser en dus gewilder en dus duurder en dus....... gaan de prijzen omhoog. Dat maakt dan weer dat het interessant is auto's uit bijvoorbeeld Zweden te halen.
Maar hoe goed zijn die dan?
Net zo goed als een origineel Nederlandse auto maar er zijn kostbare verschillen.
Bijvoorbeeld de roest.
Onze 850's roesten niet echt hier in Nederland. Ja....rond de voorschermen en opliggende roest op de dorpels.
Trek het deur rubber maar iets naar achteren en je zult wat roest op de dorpel zien. Ongeacht of het een gele, zwarte of groene is. Op onze site staan wel foto's van wat je dan aantreft. Niet altijd heel bijzonders en meestal zo verholpen.
Dat is anders bij een voormalige (lichte) schade auto. Die kon wel eens ernstiger roest hebben.
(update aug. 2020: toch onlangs een aantal niet Zweedse auto's gezien met serieuze gaten inclusief een Zwitser)
Maar de Zweden hoeven geen schade auto te zijn om toch flink roest te hebben in het onderstel of dorpels.
Is dat erg? Niet perse.
Maar je moet het wel weten (vraag er dus naar bij een import auto) en je moet het professioneel laten herstellen.
Een beetje overspuiten voor het aanzicht is echt niet voldoende.
De ellende zit meestal onzichtbaar onder de auto en in de dorpels achter de skirts verborgen.
En dat herstel kost geld, ja dat is zo.
Maar al die foute tunes en open luchtfilters en achterstallig onderhoud zijn ook schadelijker voor uw portemonnee. Toch?
En daar hoef je geen Zweedse T-5R voor te zijn om mee besmet te zijn geraakt.
En als je niet teveel geld voor een Scandinaviër hebt betaald is het allemaal haalbaar. (volg dit Zweedse project)
Twijfel over jouw (toekomstige) auto?
Kom langs en we bekijken samen hoe wij het vakkundig op kunnen lossen.
Of bel voor advies met Sr. Dat is geen punt bij BTC Volvo.